torsdag, mars 20, 2008

Ser man pååå...

Igår var jag uppe på vinden, det är alltid en lite konstig stämning där uppe, men jag gillar det ändå. Jag tog ner en resväska jag skulle packa och ta med till Ida. Folk i vårat hus har en tendens (jag inkluderar våran familj) att lämna saker utanför förråden, och i de flesta fall är det saker man själv inte ser så stort värde i och så hoppas jag att fallet var just igår, för just när jag skulle snirkla mig ut till dörren ryckte jag till, vände mig om och såg världens fåtölj, jag gissar att det var en Emmafåtölj, den var rödaktig, lite sliten men det skulle jag kunna fixa till. Jag var tvungen att gå fram och känna på den. Jag är kär i den!
Så, jag har en plan, jag sätter upp en lapp på ytterdörren till huset och frågar vem som äger den och om denne nu skulle vilja sälja den till mig (eftersom den inte verkade mycket värd i ägarens ögon eftersom den stod utanför förrådet) men, jag hoppas på att personen som äger den säger "neej, den har jag inget behov av, du kan få den!"
Det skulle vara ett perfekt slut av påsken, som knappt börjat än, jihoo!

Nu är jag i Stockholm hos Ida, flygresan gick bra, men ack så skum reskompis man fick, eller kompis var väl att ta i, vi sa "Hej". Men den stora grejen var att hon såg så hel och ren ut, men oj, oj hon skulle ta sig en titt i sina egna öron och förstå att tops är till för sådant!
Jag åt en väldigt dålig macka på flyget också, varför? varför?! åt jag den, jag ångrar mig djupt, nu smakar det tråkig lök i hela munnen, jag har dödat det lite med två muggar cacao creme, hoppas det försvinner helt.
Ikväll ska vi äta Sushi, är sugen!

2 kommentarer:

FA.RW.OA.CA.SB.BB.CB.NB sa...

Vad skönt att allt gick bra på resan. Men gud kan inte alla människor öronvård det trodde då jag.

Jag tycker att vi tre systrar ska träffas bara vi tre i stockholm någon gång och gå ut och ha mysiga fikastunder och bara få rå om varandra,och bo hos Ida, tycker inte ni det?

Amanda sa...

ååh! ja det måste vi! jag och Ida pratade om det igår, vi tycker det skulle vara helt underbart!