tisdag, mars 11, 2008

Härlig dag

Idag har varit en härlig dag.
Jag klev upp, jobbade det lilla jag jobbar, kom hem, sov lite till. Sen vaknade jag och blev medbjuden av demogruppen på lunch imorgon, känns roligt att träffa dem för första gången
Efter det kom the A mate och vi for och solade. Vi gick dit och hem, kändes riktigt skönt med en halvlång promenad. På vägen hem tog vi en liten runda inne på Slumpen, secondhand butiken nära mig.
Där hittade jag två små skålar, helt underbara! Jag funderar på att variera och ha olika sockerskålar. Det är verkligen min favvodel i ämnet, jag älskar sockerskålar, det är något speciellt med dem, jag gillar glas också, dricksglas. Det är ofta sådant jag fastnar för, mest små skålar/sockerskålar.

Här är bilderna på skålarna, den färgade skålen var egentligen ingen skål, den har ett hål i botten, men jag älskar verkligen den så jag kommer använda den som en sockerskål i alla fall, blir man kär så blir man.

3 kommentarer:

Ida sa...

Men Amanda! Vilka underbara skålar!!! Det är alltid bra med en massa småskålar till allt möjligt...sylt, småhackad gurka, dipp, godis eller som du sa sockerbitar.

Joanna sa...

den med hål i får du verkligen ha bara sockerbitar i.
jag tänkte först strösocker.
"men hur ska det gå till med hålet?"
som en lustig överraskning till sina gäster.
de lyfter skålen och det blir en rännil av socker över hela bortet.
fniss fniss.

Amanda sa...

Ja! det kanske jag ska prova på något, busigt.