måndag, maj 05, 2008

Returmarknaden

Jag köpte:
Ett stort, tungt askfat, jag tänkte "hm, vad ska jag med det till? så mycket röker jag inte och jag har ingen balkong" så då fick jag en genial idé! jag har det i hallen och lägger nycklarna och småmynt i det.
Två krukor för 5kr styck, den här vita gillar jag mycket för formens skull, den andra köpte jag mest för att jag blev stressad och var fikasugen, det liknar nästan chokladfingrar man brukar äta på barnkalas.


En underbar vas mamma hittade, tyvärr är den lite kantstött och där satt prislappen, så jag såg det nite, men det är längst ner på foten så det orkar jag inte bry mig om, den är så fin ändå.

Mönstret på nära håll.
En underbar liten skål, jag går alltid ut med minst en fin glasskål då jag köper second hand. Det är någon dålig vana jag har, jag kommer stå där i slutändan och ha miljoner skålar men använder inte så många av dom, det kommer säkert bli något jag samlar på då jag är äldre.
Jag var ute efter att hitta en fin lite större skål att ha sallad eller frukt i, men det fanns inget intressant. Jag hittade en riktigt fin på myrorna förut, den såg ut som Duralex, men var inte det. Så jag sket i att köpa den, jag ångrar mig nu.

2 kommentarer:

Ida sa...

åh vad fina fynd! jag längtar tills jag får se dem i din lägis och blir bjuden på crêpes.

Amanda sa...

Åh! ja precis, shit vad kul och mysigt! Jag längtar ihjäl mig nu efter att få flytta in. Jag hoppas att pappa orkar tapetsera under den veckan så jag kan flytta in på helgen då du kommer hit.