fredag, maj 30, 2008

En boost

Det hände en helt galen sak idag på stan, en sak jag aldrig trodde skulle hända mig, speciellt inte här i Umeå.
Jag och mamma var på h&m, vi hade provat lite kläder och skulle hänga bort allt, mamma gick till sina ställen och jag till mina, men jag hade inte kommit långt då en tjej stannade mig, hon började babbla på och jag förstod inte riktigt vad hon tänkte fråga. Men då kom det! "Norrmejerier ska göra en reklam, du skulle verkligen passa i den" jag blev helt paff! först tänkte jag "jag i en reklam?! fotad eller ska jag göra något skådespel?" men det frågade jag inte, sen tänkte jag "norrmejerier, varför vill dom ha min stil i deras reklam?" sen sa hon, "för jag antar att det här är din stil" och jag slänger ur mig "Ja verkligen!!" och ler sen stort. Då sa hon att det är nästa torsdag en riktigt bra reklamfotograf skulle fota, hon frågade då om hon kunde fota mig, för att avgöra om jag skulle passa. Jag sa ja och kände att jag blev lite nervös, men hon visade mig fotona och jag var riktigt söt ändå, inte rodnig alls, vilket kändes väldigt skönt. Så, hon hör av sig på måndag eller tisdag, om hon inte gör det då så är de inte intresserade av mig.

Nu ska jag stressa vidare och göra mig klar inför The A mates mysiga middag, hon fyller år.
Just ja, jag kanske borde berätta vad jag hade för kläder på mig. Jag hade, min svart/vitrutiga tunika med knappar hela vägen fram, röda strumpbyxor, min svarta killkofta och mina små svarta tygskor från asos.

2 kommentarer:

Ida sa...

jag håller tummarna stenhårt för vem kan vara en bättre modell för mjölk(om det nu är det) än du minikalven!?
/lillkalven

Amanda sa...

ja visst passar det super! om dom vill ha mig så kommer jag antingen vara med i en reklamfilm... eller så kommer jag finnas på bild i busskurer, roligt va! hoppas att jag skulle vara på bussarna också haha, det här får mig att tänka på sex and the city. Smith är ju på reklam på gatorna, carrie på bussarna.