söndag, maj 04, 2008

Fyra Knop

Mamma har fått små receptböcker med franska recept från Ratatouille. Jag har äntligen fått göra Crêpes! jag hade inte så jättehöga förväntningar på att det skulle vara bra recept, men det blev så bra! det går inte ens att förklara så bra det blev! Jag har gjort en fyllning som heter Månäpple från crêperiet Fyra knop jag och ida brukar gå på. Det är smörstekta äppelbitar i kanel och kola. Det blev så lyckat så man blir tokig då man tar en tugga. Det är nästan obehagligt. Det här ska jag bjuda alla jag känner på! eller ja, alla som skulle uppskatta det som jag.

Om två veckor ska vi på Ikea, jag längtar mycket, känns som ett steg närmare flytten, jag kommer få pirr i magen då jag ser allt jag ska köpa.

Jag har lite dåligt samvete över att jag skriver så sällan på bloggen, jag har mycket att visa och säga, men jag har så mycket annat för mig att det bara inte blir av att lägga upp. Men jag är nästan helt säker på att jag kommer göra det ofta då jag har flyttat.

Jag har tappat bort min fina planlösning med tapeter och färger, jag skulle verkligen behöva uppdatera den, och vi har inte kopplat i någon skrivare heller, så jag kan inte skriva ut en ny än. Jag har hittat en massa tapeter på coops byggavdelning, de är billiga och snygga! Där ska jag nog köpa min vita och min gråa tapet, tyvärr så hittade jag en ruggigt snygg röd också, den skulle jag älska att göra en röd vägg av, men det kan bli för mycket, men jag funderar på att ha den vid sängen, eller på väggen bakom soffan eller på väggen jag kommer hänga kläder på, jag får se om jag köper den också. Om jag har den vid sängen så får jag en känsla av Mr. Bigs röda vägg i sex and the city. Eller så skulle jag vilja ha den på en liten del i halen, för där ska jag ha en tuff tapet med bara vitt och svart, det är en massa hus. Då skulle det vara fränt att ha pyttelite rött någon stans, men det är redan så lite vägg i hallen att tapetsera så jag vet inte hur vi gör. Risken är då att det blir för lite hus. Ah, det löser sig!

Inga kommentarer: