onsdag, maj 28, 2008

Lacka på lacket

Jag har tappat bort mitt nya fina nagellack, mitt röda, billiga, snygga och verkligen underbara lack. Jag minns precis vilken dag det försvann. Det var då barnen var här och Millis flyttade. Jag slår vad om att Olle har ätit upp det!
Den lilla busen hittade det på bordet och jag tänkte "han kommer på sin höjd av bus att gömma det" så jag lät honom ha det en stund, men vad jag minns så gav han det till mig, och att jag då la det någon stans. Antingen så tog han väl det igen och det försvann eller så är jag nu som Pettson, "har du tagit mitt röda nagellack findus?".... "nähä, då har jag väl gjort det själv då!". Men för mig så faller det ju inte ur bröstfickan som den gula pennstumpen gjorde på pettson. Näe, jag har vänt upp och ner på hela lägenheten, det finns ingen stans!

Inga kommentarer: