torsdag, december 20, 2007

Julen är här!

Nu är det verkligen jul!

Mamma bakar så det luktar jul överallt och pappa sätter upp girlanger, det är det som får mig mest pirrig i magen, han går runt och mummlar för sig själv, tejpar ihop det som gått sönder, står på stolar och mäter vars han ska sätta fast dem och säger "äre lickt?" upprepade gånger. Det är en sån underbar julstämning jag får av sånt, likadant när han kommer och rådfrågar mig om vilken bonad som ska sitta vars.

nu är det jul...

2 kommentarer:

Katarina sa...

Hej Amanda! Skit också, jag upptäckte just att du har skrivit massor med inlägg, men så fort jag trycker på "startsida" på din blogg så kommer din A-lista upp. Av en slump hittade jag ett senare inlägg när jag googlade på ordet "lindmarkarna" (jag försöker hitta till alla bloggar på min nya dator).

Amanda sa...

Ah, jag förstår, jag har inte uppdaterat sen A-listan tyvärr, det här är ett gammalt inlägg. Jag är en liten periodare på bloggen. Vilket jag själv tycker är synd, men jag längtar tills nästa period kommer haha.