torsdag, december 06, 2007

Äntligen

Äntligen helg...

Äntligen glasögon

Äntligen stockholm

Jag önskade så att mina glasögon skulle bli klara nu innan vi åker ner till Stockholm. Och vad hände?! jo, jag fick ett sms av Östmans Optik vid 10 tiden. Så nu sitter jag här, glasögonig och allt. Jag tog en sväng på stan också, måste ju se vad omgivningen tycker, fast huvudsakligen skulle jag köpa lite smått mat till Teddy, så han inte vräker i sig exakt lika mycket hö när vi är borta, the A mate ska ju ta hand om honom, fast jag kräver bara att hon ska titta förbi en gång per dag, då är det bra att ha lite annat han kan tugga på så han inte tömmer hökorgen på bara några få små timmar. Han må vara gammal, men jag tror aldrig han kommer inse det själv, han har alltid tyckt att han är i sina bästa dar, "år" lät lite att ta i, jag tror inte han ens märker när ett år har gått.
På stan ja, antingen fick jag "bra stil"-blickar av folk, eller så fick jag sånna där vanliga "titta på personen så du inte krockar"-blickar. Jag är helt nöjd.
Plus att alla som jobbar på Östmans jag haft kontakt med har älskat att jag valde Tom Ford, de tyckte det var helt rätt båge för mig och alla har gjort ett "ååh, de här! så bra!" när de lyft upp dem ur lådan de legat i.
Som Tom Ford köpare känner man sig verkligen speciell, de har en supersnygg låda som glasögonfodralet ligger i, plus ett litet, litet kuvert, med ett litet, litet kort i där det står "Congratulations you have chosen a really authentic Tom Ford product." Detta står i väldigt liten guldtext på ett mörkbrunt hårt litet kort med en struktur som liknar ruter, väldigt smått ruter.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Oh herregud vad rädd jag blev, hjärtat bultade till lite extra när jag läste rubriken till detta inlägg.

Äntligen,

och så sen en bild på Teddy...

jag trodde att han hade gått hädan.

Fy så obehagligt.

Bra att du fick glasögonen innan Sthlm:s resan, vad snabbt det gick.

Hur känns det då?

Ser du bra?

Anonym sa...

Jag med, jag trodde han dött,spärrade liksom upp ögonen när jag läste Äntligen och tittade på bilden hihi skrämming där.

Amanda sa...

Vad hemskt, jag skulle ju aldrig skriva äntligen om han dog... även fast jag säger att han lever på övertid så vill jag ju inte att han ska dö.

Ida sa...

Ibland är det tur med segt internet för jag fick bilden efter att jag hunnit läsa äntligen helg, äntligen glasögon, äntligen Stockholm...hihi.