söndag, juni 22, 2008

Min blivande kisse

Jag hade tänkt hålla mig med att skriva om det tills då jag fått henne, men jag kan inte! jag vill visa, för det är så mycket kring det nu.
Jag ska bli fodervärd åt en underbart söt siames, hon heter Ella, men kallas också för Bim, jag ska döpa om henne. Vi får se vad hon passar i. Jag ska hälsa på henne nästa vecka.

Att ha en katt på foder innebär att jag får katten, alltså att uppfödaren fortfarande äger katten fast den bor hos någon annan, i det här fallet, mig. Då under några års tid ska uppfödaren få ta kullar på katten och få ställa ut den ett visst antal gånger, man gör upp sånt med uppfödaren innan man tar katten. Sen efter de åren man kommit överens om har gått så får man katten helt och hållet.
Det skulle vara helt underbart om jag fick ha kullarna hos mig när hon ska få ungar, uppfödaren frågade mig om jag hade någon erfarenhet av att ha kattungar, så det ser lovande ut.
Nu är jag bara på jakt efter någon till katt, så jag inte bara har en. Jag har tittat runt mycket och har hittat några stycken jag skulle kunna tänka mig. Bland annat en från djurskyddet här i Umeå, så vi får se vad som händer.