tisdag, juni 24, 2008

Hälsa på

Jag var och hälsade på Ella hos Ethel idag, herregud så söt hon är! Men hon är försiktig och blyg värre. Det ska vi jobba på. Hon ville gosa med mig, kurrig blev hon, men väldigt försiktigt, så när hon bor hos mig kommer hon ju vara mer i centrum än hon är där, hon delar ju med typ 6 katter till och två stora hundar. Hon kommer nog trivas bra här. Plus att jag pratade med djurskyddet idag, de verkade gilla mina åsikter och tankar, så jag ska hälsa på i veckan eller nästa vecka. Fast jag tror ändå att jag ska köpa bröstkorgsungen i Skellefteå, hon har en missbildning i bröstkorgen, det är en liten grop inåt i benet, så jag får henne väldigt mycket billigare. Det var Ida som kom på det geniala smeknamnet nu då hon inte har något namn, och det är så mycket katter på G nu att vi måste kalla alla något. Felix från djurskyddet var tingad, så han kunde jag inte köpa, typiskt! men det kanske betyder att jag ska skaffa bröstkorgsungen i stället? fast en kille här i umeå som säljer en katt som heter Blasie verkade tycka att jag skulle kunna köpa henne, men det passar ju inte riktigt heller. Nä, i slutändan känns ändå bröstkorgsungen bäst!

Det här är hon

4 kommentarer:

Åsa sa...

Ja, Amanda, Gud så söt, och så försiktig hon verkar. Det passar ju bra till den andra försiktiga katten.

Amanda sa...

ja visst! uppfödaren säger att hon är helgosig och väldigt snäll. Det känns bra om jag skulle skaffa henne också. då har jag ju två katter jag verkligen vill ha. Helst skulle jag ju velat att hon var helt choklad men men.

Anonym sa...

men vilken underbar katt. siameser har jag alltid tyckt ha varit så ljuvliga. men är de inte stolta och svåra att komma in på livet? siameser och de där katterna som gillar att bada, vad heter de nu igen... Korthåriga, gråbruna i olika färger... Abbessinier? Kan de heta så? De raserna är väl de absolut vackattraste... (Jag gillar nämligen korthårigt på djur.)

Amanda sa...

Ja jag håller verkligen med, det är finare med kort än lång päls. Nä alltså det är bara något man gjort på film, att de ska vara svåra. Som typ i Lady och Lufsen, de är inte sådär hemska av sig. Alltså Siameser är ju de gosigaste och mest pratiga katterna. De älskar sin ägare och sina kattkompisar över allt annat, men de kan vara lite ointresserade av nya människor, det är väldigt olika. Jag hälsade ju på hos uppfödaren till ella, och där var det en salig blandning på vilka som hela tiden ville vara med mig och inte. Vissa ville bara sitta brevid mig men gick så fort jag klappade dom. Så det är ju mycket på deras villkor, men så är det ju med alla katter.