fredag, januari 25, 2008

Lägenhet

Jag, Mattias och en kompis ska flytta till den här lägenheten den 1/4, det känns riktigt roligt, min första lägenhet. Det känns bra att jag inte flyttar ensam. Det är ett nybygge så vi hoppas få bestämma tapeter, men vi ska inte hoppas på för mycket.
Vi ska inreda lägenheten väldigt fint, jag har högsta ansvar över möbler och killarna över det tekniska, tv:n och allt sånt där, känns bra tycker jag, då får jag ha det gammaldags som jag vill, eller ja, det måste väl bli en liten blandning för allas skull. Men det blir bra.

7 kommentarer:

Ida sa...

Grattis! Jag hann inte säga det i telefon innan du fick ont i armbågen. O vilken bra planlösning med sovrummen sådär ifrån varann o allt väsentligt i mitten. Spännande det kommer bli!

Amanda sa...

Ja visst är det bra! Vi har till och med sett att det finns plats för diskmaskin! jihoo!

Jenny sa...

Alltså. Spännande Amanda. Emellertid tycker jag att det var nyss som Åsa ringde och sa att du hade kommit till världen. Och att jag kanske tycker att tiden går lite väl fort med alla mina småkusiner som helt plötsligt är VUXNA. Ursäkta, men det betyder att jag faktiskt också blir äldre. Men fasen, det var så jävla kul att flytta hemifrån. Grattis!

Amanda sa...

Åh tack! Ja alltså, jag minns alla gånger du var barnvakt åt mig och vi planterade små frön och växter i små små gröna och svarta plastkrukor som jag fick ta med hem. Plus att du lärde mig att vifta med näsvingarna. Det var roliga tider, tänk vad enkelt allt var då.

Jenny sa...

hehe. att vifta med näsvingarna. allt du behöver här i livet har du lärt dig av mig?

Åsa sa...

Jag minns en gång när du Jenny hade varit barnvakt till Amanda. Morgonen efter kom Amanda och la sig mellan oss, vi frågade hur kvällen hade varit och hon var helt lyrisk och sa att du hade berättat jättebra sagor för henne. Jaha, sa vi var var det för sagor? Amanda svarade: Det var en gång en svensk en norsk och Bellman....

Amanda sa...

Åh, ja det minns jag, roligt var det!