söndag, januari 06, 2008

Bio - Enchanted

Det här är en otippat bra film, verkligen genomtänkt. Det är så klockrena saker de tagit från tecknade sagofilmer, de har verkligen lyckats. Först trodde jag att detta skulle vara en film bara för att få skratta, att den skulle vara lite oseriös. Men det var verkligen inte så, man blev konstigt nog fylld av lycka många gånger och fick nästan tårar i ögonen. Plus att många stunder i filmen fylldes salongen av skratt. Det blev en bra blandning helt enkelt.
Detta är både en film att se hemma och lika mycket en biofilm.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Jag ska försöka hinna se den i veckan någon kväll när pappa har kvällsmöte, passa på och utnyttja mina rabatterade biobiljetter, har två kvar.

Amanda sa...

Det låter väldigt smart tycker jag. Jag skulle lätt kunna se om den också, så bra var den.

Joanna sa...

den har jag ju tänkt se.
men jag har blivit så bortskämd och går inte på bio om det inte är gratis.
kommer det en film vi vill se så ser vi till att jon kan recensera den åt tidningen.
kanske ska kosta på mig en januaribio.

Amanda sa...

Jag går på bio så ofta att jag skaffar rabattkort, man lägger på ungefär 10-15kr på filmen man ska gå och se, då får man rabatt på tre filmer efter det, om man går inom tre månader. Det blir ca. 45kr för varje film. Så skaffa ett sånt om du vill gå på bio ofta. Nu blir det till exempel billigare att gå på bio än att hyra film, den närmaste hyrfilmsbutiken är videoteket och där kostar en film 50kr.

Amanda sa...

Billigare för mig alltså *skrattar*