söndag, januari 06, 2008

Guldkompassen

Såg den på bio, väldigt bra film, men man får ju ha överseende eftersom det är en film av tre, så man lämnas ju lite ovetande och så som det alltid brukar bli när det ska komma fler. Därför är det ofta svårt att säga att filmen var dunderbra just när man gått ut ur salongen, det blir mest som ett virrvarr av tankar i huvudet.
Jag äger ju till och med första boken, men jag har aldrig lyckats läsa ut den, tror att jag har haft för dålig syn för det, blev så trött i ögonen. Men nu ska det bli andra bullar, nu har jag ju glasögon.
Jag fick den av kusin Jenny, vilket jag är väldigt glad för.

2 kommentarer:

Jenny sa...

åhå. nu har jag scrollat ner. och jag blir mäkta stolt över mig själv. har jag gett dig den? men jag är ju bara så förutseende. om man kommer in in boken. så sveps man med och matar in de två följande böckerna hur hujigt som helst. om man dessutom sett filmen kan man ha fått en sådan god förförståelse av vad det hela handlar om, att den blir lättare att läsa. ett klassiskt pedagogiskt grepp inom skolan.

Amanda sa...

Åh... jag måste verkligen läsa den märker jag. Så fort jag läst ut Harry Potter.