lördag, oktober 10, 2009

Deras fuffens är över

Nu är jag lugn igen. Mattias kom hem från träningen igår och gav mig en kartong med mycket text och etiketter på. jag hade en massa dagbarn, en dagmamma till, en resurs och en förälder då hemma hos mig så jag väntade med att öppna det. På lunchen blev det. Det var så kul att öppna. Där i låg ett litet så gulligt paket, med muffins på pappret. Jag ångrar att jag inte fotade det! Det var från ida, plus ett underbart kort med en av Jan Stenmarks komiska serieteckning.
Den gick såhär.

I Idas paket var ett halsband, det är en helt fungerande liten rubiks kub som hänger i en lång kedja. Detta kommer bli ett av mina nu, tre favorithalsband.
Under detta låg några förpackningar i wellpapp och silkespapper, från Mattias. Det var två skålar och två tallrikar med ett så underbart mönster som jag har velat ha länge och hittade då jag var i stockholm. Jag såg det då jag var på sushibaren jag äter på här i Umeå, jag har fått den tallriken två gånger och har alltid hoppats på att få det igen då jag äter där. Nu har jag helt egna!
Tack så mycket underbara ni!
Ikväll ska vi ha födelsedagsmiddag hos mamma och pappa, det blir Fondue som vanligt, jag vill typ ha det varje år, det handlar inte om dålig fantasi, det är bara att vi aldrig annars äter det. Förrätten blir En kantarellsoppa jag är galen i och efterrätter verkar det bli mycket av, jag och mamma kunde inte bestämma oss så det blir nog tre olika. Hemmagjord rabarberglass med rosa rabarbersås i strutar med rosmarin, en kaka med glasyr gjord på mascarpone där jordgubbar delade i fyra är nedblandade i. Sen läggs det i ett tjockt lager på kakan. Den sista efterrätten blir en enkel chokladtårta med färska bär på och florsocker.
Jag kan inte vänta till ikväll! mums!

2 kommentarer:

Ida sa...

men åh! jag vill va med ikväll o äta allt det där goda o fira dig! fan för att bo i olika städer såna här gånger.
jag får väl gå o köpa en bakelse o låtsas att jag är med :P

Katarina sa...

Åh, Amanda vad det låter mysigt - alltihopa!