torsdag, april 10, 2008

I Drömmen

Ännu en grej ur drömmen, jag skulle beställa någon drink då jag var på frasses i drömmen, han hade slut sånt för de hade haft leveransproblem till den dagen. Så han gjorde något annat, han tog en genomskinlig mugg, gick till en maskin och skruvade på en liten spak, där kom det ut lite kaffebönor, sen skruvade han på en annan spak på maskinen, där kom det först ut små mums mums formade mörka och ljusa chokladpluttar, sen kom det ut större vita sådana. Sen gick han till en maskin som såg ut som en mjölkskummare på kaffemaskiner. Han skack ner pinnen i muggen och det började snurra lite segt och långsamt, bitarna förändrades till någon slags kräm, det blev lite randigt där det var vit, ljus och mörk choklad, jag tror att det var jättevarm grädde som gjorde allt så krämigt. Efter det tog han mjölk, säkert varm och blandade ihop, han la en stor gräddklick på toppen och chokladsmul, plus ett genomskinligt kupat lock med hål i, plus ett sugrör. Jag drack den aldrig, det var synd! Jag skulle vilja veta hur den smakade.

Inga kommentarer: