torsdag, oktober 25, 2007

Paketet

Nu har jag fått paketet, i det var:


mobilen med svalor, den är inte uppackad eftersom jag inte är hemma,


ett jättefint halsband med en papegoja,
vi hade egentligen beställt en lite större och mer färgglad papegoja,
men den var slut, så vi fick den här istället, egentligen kostade den $12.00
men vi fick den gratis eftersom den andra var slut, jag blev inte det minsta besviken
nästan mer nöjd


Okej, nu kommer det allra bästa!
Det här är ett sagolikt halsband i guld.
När man håller det i handen, tittar på det, suckar man mjukt, ler lite och känner sig så varm inombords.
Detta smycke var ämnat för mig.
Jag och Ida såg en tjej på tunnelbanan, hon hade en helt sagolik ring, den var i guld och hade en stor sten som liknade ett speciellt kristalliserat godissocker man kan köpa på t.ex. Caramella, den var i form av en diamant, men var inte helt blank, såg lite matt och mjölkig ut, riktigt snyggt. Det var då jag tänkte att jag skulle behöva ett smycke som kändes som jag, passade mig, som jag ofta kunde ha på mig, visst det här halsbandet passar inte till hela min stil, men när jag är uppklädd så.
Tänk, om svalahalsbandet inte hade tagit slut, då hade jag inte fått äga det här underbara smycket.
Och jag har inte ens förlorat nått på det, jag ska ju göra ett eget svalahalsband.
Min dag är komplett.

5 kommentarer:

Joanna sa...

men från vart är alla dessa underbara saker?
mobilen är väldigt fin.
och ja, halsbanden. det nedre helt fantastiskt fint, papegojan mer roligt fin.

Amanda sa...

De är från www.day-lab.com

Mattias sa...

aaa men sjukt snygg bild på halsbandet amanda, bra! vart lyckades du fynda det där halsbandet?

Anonym sa...

smycken finns inte på min prioritetslista i mitt barnkladdiga liv. men det kommer väl tillbaka. tur att det finns sådana som kan hålla fanan högt under tiden. ljuvligt...

Amanda sa...

Jag ska hålla fanan riktigt högt för din skull, hoppas bara jag inte blir trött i armen.