måndag, oktober 29, 2007

Dinner


Min första dag på jobbet, den gick bra och jag slutar ju så tidigt. När jag kom hem var jag pigg och glad, for sen på stan och inhandlade saker till en maskerad på halloween, och konstigt nog kändes allt så billigt, det blir väl så när man gör allt själv och inte köper en färsigsydd, dålig kvalla dräkt.
Mamma och pappa har låtit så stressade och trötta idag när de jobbat, så jag kom på en genial idé, så jag satte igång med en mysig överaskningsmiddag, skickade ett sms till mamma och frågade när hon slutade, fick då veta att hon inte skulle komma hem på nästan mer än en timma, alltså en mindre överaskad förälder, synd. Då tänkte jag att det inte gjorde nått, att hon kunde äta av det sen. Det blir bara jag och pappa då tänkte jag, men tiden gick och han kom inte hem, mobilen var avstängd så jag antog att han satt i möte.
Det kändes inte lika mysigt längre, musiken kändes mer deppig än trevlig nu och ljusen hade brunnit länge. Då förstod jag att det bara blev jag som skulle äta. Det känns aldrig kul att äta ensam vid matbordet, så jag satte mig framför tv:n.
Men nu har pappa fått smaka på den goda maten och snart kommer säkert mamma, det blev ju inte lika mysigt men jag tror mamma uppskattade att slippa laga mat iallafall.

3 kommentarer:

Ida sa...

Åh gulleplutt! Vad fint gjort...synd att vi inte har en dörr i väggen som leder till varandras sovrum då kunde vi träffas lite närhelst vi känner för det...minst några gånger per dag...haha. Kolla in detta o skratta http://iabloggar.blogspot.com/2007/10/utrotar-bara-lite-reklam.html

Amanda sa...

*skrattar* ja det var roligt.
Ja tänk om man kunde ha det, eller om det fanns någon godis man kunde äta och samtidigt som man suger på den tänka vars man vill hamna, och sen *poff* är man där. Då skulle jag åka till dig väldigt ofta, med tanke på hur mycket godis jag äter.

Anonym sa...

TACK älskade barn, vilken fin överraskning, färdig middag och tända ljus och soft musik...

det har vi inte varit bortskämda med.

det var bara synd att vi inte kom hem i vanlig middagstid...

men hoppas att det inte förtar din fortsatta, framtida abition att överraska oss.

och vi ska bli bättre på att tala om vilka tider vi kommer hem, när vi har kvällsmöten och så vidare.

maten var supergod,
och trots att vi åt på olika tider var det ändå jättemysigt.