lördag, augusti 23, 2008

Som på film

Tänk om livet va som på film, att det spelades musik automatiskt till olika händelser i ens liv... Att killen förstod mer än han gör... de killarna på film har det där "sjätte sinnet" det där, "nu känner hon såhär" och gör då något drastiskt och helt underbart för att visa att han förstår, som att det inte finns en sekund senare han kunnat visa det.
När hon tittar dig i ögonen ... Titta tillbaka och vänd inte bort blicken förrän hon gör det
När hon går ifrån dig och är arg ... Gå efter henne
När hon puttar dig... Ta tag i henne och släpp henne inte
När hon börjar svära åt dig ... Kyss henne och ge henne en lång kram
När hon ignorerar dig ... Ge henne din uppmärksamhet
När du ser att hon börjar gråta ... Håll om henne och säg ingenting
När hon tar ditt favoritplagg .... Låt henne ha kvar det och sova med det en natt, eller två
När du ser henne gå ... Smyg upp bakifrån och krama om henne
När hon tvivlar på dig ... Försvara dig med sanningen
När hon inte hör av sig på ett tag ... Gör du det i stället
När hon berättar en hemlighet ... Håll den hemlig

När hon säger att hon tycker om dig ... Så gör hon det mer än vad du tror!

4 kommentarer:

Joanna sa...

nu finns en överhängande risk för att jag låter äckligt romantisk.
bara så att du känner dig varnad.
men vet du amanda, det finns såna killar.
livet kan vara som på film och jag har funnit en av dem (killarna alltså, inte filmerna).
precis allt du beskriver gör han, nästan så att jag blir förvånad själv man kunde ju tro att jag vant mig vid det här laget.
men icket.
han överraskar mig med sin förmåga att läsa mina tankar och göra precis precis.
precis.
det jag helst vill att han ska göra.

men det kan ta ett tag innan man möter honom.
bara så du vet.
bara så du håller ut.

Amanda sa...

haha, det lät inte äckligt romantiskt, det lät väldigt bra.
Ja alltså egentligen träffade jag ju den killen, eller till en viss del i alla fall. Men vi var för olika för varran. Det höll två år, men inte mer.

Amanda sa...

Alltså egentligen är det väl den allra sista raden i inlägget som betyder. För det finns en... en som inte kan vara min.

Joanna sa...

jo jag förstår hur det kan kännas.
men då får du faktiskt lov att tänka.
att det finns även en sån.
och han kommer att bli din.
eller ni kommer att vara varandras.