onsdag, augusti 20, 2008

kittis

Kissarna var tvugna att flytta hem. Jag blev så allergisk. Vi visste ju redan att ida var allergisk, men inte jag. Ja, nu vet vi. Men shit! jag måste ha ett husdjur!
Jag kom på mig själv med att sitta och skälla lite på nektarinerna i fruktskålen, bara för att en av dom hade möglat. Den var inte det igår, så det var oväntat. Nej jag behöver något annat levande än jag här hemma, jag kan som inte leva med att inte alltid kunna prata med någon... det räcker med att bara säga "nämen! vad tokigt! visst teddy?!" eller så. Men nu går ju inte det heller, för han finns ju inte mer.
Vad kan man skaffa?

5 kommentarer:

Anonym sa...

En Ödla, orm, hund av sorter man kan tåla,vandrande pinne:) fiskar. jag kom int på ngr fler. skriver om jag kommer på ngt.

millis

FA.RW.OA.CA.SB.BB.CB.NB sa...

Det finns ju Tex. naken marsvin , chinchilla , gerbiler , rex katter och rex kaniner.
hundar finns det också:Tex. Mellan pudel , Kenesisk nakenhund , Portugisisk vattenhund och Bichon havanais, hundar kanske inte är ett litet djur men det var några förslag iallafall...

FA.RW.OA.CA.SB.BB.CB.NB sa...

fågel

Amanda sa...

haha! ja jag har också funderat. Men hundar tål jag ju. Det är mest nu att jag skulle vilja ha ett djur som helst inte bor i bur, som jag tål och som man kan umgås med, i stället för att mest städa buren och sånt. Som med typ fiskar, man städar mest akvariet.

Jenny sa...

binnikemask. dammråttor. löss.

skämt åsido. jag gillar undulater. våran är så himla trevlig och aldrig tyst och heltokig om man kommer med hirskolvar.