tisdag, augusti 26, 2008

min lilla dröm är tillbaka

Alltså jag har ju funderat länge över vilket djur jag skulle vilja ha. Jag vill ju inte riskera att vara allergisk mot det, som typ kanin eller så. Plus att jag inte vill ha något litet djur, som en mus. Så jag började fundera på en fågel. Men de enda fåglarna jag egentligen gillar är ju ankor. Tänk vilken dröm! att få ett ägg, "ruva" på det själv med en värmelampa... sen *plopp* har man en anka! Jag vet precis hur jag skulle göra inhängnaden i lägenheten. Jag skulle gå med den på promenader. Den skulle kunna bada i mitt badkar också. Ja allt skulle vara så kul! förutom krukset att jag ju faktiskt inte bor på landet. Och vem skulle egentligen vilja ta hand om den om jag skulle resa bort?
Folk kommer ju tycka att jag är galen om jag har en anka som husdjur. Men tänk, det är en sjukt mysig fågel, inte äcklig någon stans egentligen. Inte som en höna, som typ blir kal här och var... inte heller som en liten fjantig fågel som bara flaxar omgring.

Om min stora dröm i Frankrike slår in ska jag fasen ha ankor!

Inga kommentarer: