onsdag, juli 02, 2008

Hagabäbis

Det här är My, "hagabäbisen" från djurskyddet, hon ska bli min. Hon och hennes tre syskon Hittades under en bro vid hagaskolan. Jag for till Jenny på djurskyddet, jag kom in i hennes lägenhet och blev attakerad av en massa katter, det kryllade av ungar runt mina fötter och det kom vuxna katter och hälsade också. en som inte kom och hälsade, som bara satt där vid trappen och såg såå söt ut, var denna. Jag tänkte på henne varje gång hon inte var i samma rum, hon kändes som min, och som att ella skulle passa med henne, att båda var lite tillbakadragna. Hagabäbisen var mysig då jag höll i henne, men annars gick hon mest för sig själv, jag tror inte hon trivdes med att det var så många katter där. Hon är uppnappad eftersom hennes mamma inte fanns med dom, antingen är hon död eller så for hon ifrån kattungarna för att själv överleva, ingen vet. Jag tror att det är därför hon inte var tingad redan, för att hon inte syntes så mycket, för hon var verkligen så fin!

Nu har jag fått min japanska ordbok som jag beställde. Så nu ska jag hitta två fina ord på japanska som passar kissarna. Det ska bli något som passar deras personlighet.

Inga kommentarer: