onsdag, februari 06, 2008

Scharinska

Ska ut på Scharinska i helgen för första gången. Känns riktigt kul! Det roligaste med det här är att vi faktiskt kan välja dag, det är 20års gräns både fredag och lördag. Så nu sitter jag och kollar vilken av dagarna jag tror skulle vara roligast, vilka band som spelar och vilka rolisar som kan följa med mig dit. På fredag spelar Red Carpet Riot, jag hoppas att hon inte spelar dom här låtarna på Scharinska, jag var sugen på att dansa och hålla igång. Men på lördag spelar Malpractice, detta tror jag skulle vara riktigt kul att dansa och hålla igång till däremot! jag tror det blir lördag. Får se vad rolisarna tycker.

5 kommentarer:

Ida sa...

Åh jag vill med o röja på Scharre! Fast jag tar Debaser Slussen nästa helg iallafall! Får styra upp nåt tillsammans när vi ses nästa gång.

Joanna sa...

åh jag minns de ljuva guldåren på scharre.

men sen stängde corona och det blev kaos och man var tvungen stå i kö redan klockan åtta!
de öppnade nio.
kön sträckte sig runt hörnet på scharinska och hela vägen längs buskarna till utfarten där bredvid ert hus.
helt sjukt.

hoppas du får riktigt kul.

Amanda sa...

Jasså! shit vad jobbigt... ja igår var det ingen kö alls, kändes skönt. Vakterna är ju hur trevliga som helst alltså! de var typ kompis med oss, jag har bara varit med om vakter som tycker att de måste vara galet arga och bestämda, som drar alla över ett streck, behandlar alla lika dåligt. De anpassar inte hur de ska vara beroende på hur man själv uppför sig, tycker jag är konstigt. De som uppför sig bra syns inte för vakterna och de som uppför sig dåligt eller mindre bra får typ stryk eller millitäriska ord skrikna i ansiktet. Det har jag fått uppleva, typ då jag skulle knyta skon och satte upp foten på en stol fick jag höra "INGEN STÅR PÅ STOLARNA" 15cm ifrån mitt öra, nä alltså blä. På Scharinska var de oroliga över mig och the A mate för att vi inte hade några jackor på oss, men vi hade ju lämnat de hemma hos mig. Det var snällt av dem att tänka på det.

Joanna sa...

jag har faktiskt varit med om att halva kön lyckats övertala en vakt att släppa in mig.
det var när jag lyckats glömma mitt kårleg hemma.
alla i kön: "men kom igen du vet ju att hon är student eller hur du känner väl igen henne"
och vakten: "ja det gör jag men jag måste ju se kårleg"
och jag kände inte en enda av dem.
läskigt.
antingen var jag mkt välkänd (ökänd?) eller så var jag helt enkelt på scharre lite väl ofta.

Amanda sa...

nej vad häftigt! roligt att de övertalade honom också. Ja du har ju en sådan stil man kommer ihåg, på ett väldigt bra sätt.