söndag, november 11, 2007

Julstämning



Jag har börjat få julstämning.
När jag får julstämning vill jag lyssna på Madicken, när hon firar jul och när det blivit is på ån.
Jag och Ida brukar göra listor och pyssla, lyssna på Madicken och dricka varm choklad eller te.
Jag gillar verkligen när Madicken och Lisabet åker kana över ån, sen tänker Madicken på att man kan frysa näsan av sig... hon såg två små skinnlappar ligga där på isen, det var Madicken och lisabets näsor det. Hon börjar nästan gråta på grund av sin förlorade näsa, men sen kom hon på att hon och Lisabet ju faktiskt har näsorna kvar.

Senare får Lisabet en fråga, vilken kräm hon tycker bäst om. Hon savarar "krusbärskräm, kräm och all annan sorts kräm"
Jag måste nästan sätta mig i köket, lyssna lite på bandet, tjuväta en pepparkaka och dricka choklad. Så får det bli!
Kanske skriva lite mer på önskelistan också, fast den bärjar bli ganska lång.

2 kommentarer:

Ida sa...

Åh fy vad mysigt...jag längtar ihjäl mig efter dig när jag tänker på såna där saker vi brukar göra. Vi får ta igen allt under julen o kanske om ni kommer när jag flyttat.

Amanda sa...

Ja det ska vi verkligen, och se julkalendern som verkar vara så mysig i år.