söndag, november 25, 2007

The first Christmas

Idag var det skyltsöndag, så mysigt, tänkte jag, då hade jag inte tittat ut genom fönstret än. Nä för där ute var det slask, regn och allmänt grått väder. Vi for ändå, jag och tre kompisar, vi trängde oss fram i snöslasket och mellan alla bångstyriga människor. Jag behövde köpa lackstänger och lackstämplar, jag har bara en där det står "God jul" och en med en katt, jag förstår inte! Varför köpte jag en katt? det var ioförsig några år sedan jag köpte den, men ändå, hade jag inte bättre smak än så? ja nu ligger den i alla fall där, i lådan, jag kommer nog aldrig använda den. Jag behöver köpa en ny, en som jag kan använda på vanliga paket också, inte bara på jul. En stjärna kanske, den passar både på jul och i vanliga fall. Den passar ju till och med på brev. Där stod vi, kikade på lackstänger, jag bestämde mig för en röd den här gången. Vi gick vidare, skulle kolla om några pysselaffärer hade öppet idag, inte då. Men när vi lix stod där kom vi på att det kanske kunde finnas på Lekbiten. Man kunde ju alltid kika, så vi gick in. Där fanns inga lackstämplar, men jag hittade den här underbara lilla mjuka bilen, den är som i skumgummi, med plysch överdrag, den känns nästan som en "stressboll", med hjul. Helt underbar och inte alls dyr. Jag köpte den till Olle, han ska få den i julklapp, den är halksäker också, i sidled då. Framåt rullar den.

Tänk, det är Olles första jul, det känns så roligt. Förut var jag inte så lyrisk över bäbisars "första gång" med olika saker, kan säkert ha att göra med att jag var mindre då. Men nu känns det verkligen speciellt. Att se hur han skulle reagera, se hans små ögon glimma av lycka och av spänning. Han gillar ju ändå uppmärksamhet, han kommer vara överlycklig! kanske lite rädd för tomten, sånt vet man aldrig. Men ack så spännande.

3 kommentarer:

Jenny sa...

en sådan bil har vi med. den är god att tugga på, tycker arvid!

Anonym sa...

vilken fin bil olle kommer att bli glad.

Ja jag är oxå spänd över hans första reaktion på tomten hihi

Ida sa...

Superfin bil! O du kattstämpeln kommer säkert till användning då du skaffar egna knoddar som ska stämpla sina första lackstämplar.