tisdag, november 27, 2007

The Band

Band, att starta ett band. Det vore kul, det roligaste faktiskt. Vadå? jag? skulle jag sjunga inför publik, nä det skulle jag inte våga.

I en konvensation med en kompis, som håller på med musik och är med i ett band med en tjej som sångare, vilket jag tycker är väldigt fränt. Sa han mitt i allt ihop "skaffa en basist och en trummis så är jag med" hej och hå! vad lätt det gick, jag som inte ens vågat tänka på att starta band. Jag som inte ens vågar sjunga in public*, "men det går lätt att lära bort", säger vissa, men hur då? hur lär man bort?

Någon dag senare pratade jag med de kuliga kompisarna som är i Holland nu, de har redan ett band, men jag kan ju bara nämna det, tänkte jag. Så, så blev det, de tyckte det lät roligt, fast jag trodde de tog det lite mindre seriöst, vilket jag nästan hade hoppats på. För igår sa de att dom tyckte det lät som en bra idé, att vi kunde provspela iallafall. Jag vågar inte!!
Men jag vill mer än gärna.

Vi skulle nog spela Rock, vilket är det bästa, eller kanske någon influens av Indi/rock och kanske punk/rock, men ja, jag tror inte jag kan sjunga punk riktigt. Det är så skrikigt, tycker det är svårt att skrika på ett sånt sätt som till exempel Pelle i The Hives gör, det är ruggigt snyggt, men jag kan inte få halsen att palla så många låtar då. Plus att jag inte spelar något instrument, skulle vilja spela antingen bas eller elgitarr, tycker det är väldigt snyggt, men ska jag sjunga så vill jag nog bara göra det, lägga allt på sången. Inte försöka koncentrera mig på att spela också. Då hinner man ju inte njuta av allt.

*Eller jo, jag vågar faktiskt sjunga in public, fast det händer bara då jag druckit lite, det räcker nog med att vara lite salongsberusad, men vadå? skulle jag måsta dricka lite varje gång innan vi ska ut på scen? nä vad jobbigt. Jag vet inte ens om jag skulle kunna släppa loss när vi skulle repa, inte i början i alla fall. Varför ska det vara så svårt? Folk säger ju att jag är bra på att sjunga, kan jag inte bara ta in det då och släppa loss?! Nä det verkar ju inte så.

Inga kommentarer: