tisdag, mars 23, 2010

"Identitetskrisen"

Jag kom på att jag ville bli blond, Camilla var sjukt sugen på att hjälpa mig, och såhär gick resan till!
Vi har använt totalt 7 förpackningar hårfärg, vilka bestod av avfärgning/blondering/färg. Mitt hår har inte blivit nött alls, känns sjukt skönt!
Såhär började det, Camilla har bilderna på de två första färgerna, alltså avfärgning nr. 1. Jag ska se om jag kan komplettera med de bilderna sen. Det blev först orange, sen gult.
Sen blonderade vi över det, då blev färgen såhär:
Bild nr. 1 Bild nr.2
Bild nummer 1 & 2 är samma färg, bara i olika sken, så det var väl någon blandning av dessa två toner. Jag tyckte dock att det var för gult så jag ville göra en liiiite gråare ton.
Det blev såhär:
Bild nr. 3
(bild nr. 4 är tagen med camillas mobil, färgen såg inte riktigt ut såhär men bilden blev fin, färgen var mer grå/grön)
Bild nr. 4
Då gjorde vi en ny blondering/avfärgning:
Bild nr. 5
och färgade över igen:
Bild nr. 6
(Det är inte mina glajjer men jag har likadana i mintgrön färg)

Efter några tvättar med silverschampo ser det ut såhär och jag är galet nöjd!
Bild nr. 7

6 kommentarer:

Ida sa...

va roligt att få se hela "resan". asså bild nr 4! du ser hur het ut som helst...sjukt snygg bild :D

Amanda sa...

Haha det roliga är att jag inte visste att Camilla tog bilden då. Det var egentligen bara som att jag var obekväm i håret haha.

Mami sa...

vilken resa, men det är ju hur svårt som helst att få den rätta nyansen av ljust utan att det ska bli för gult, orange, eller grått eller grönt!
Men ni lyckades ju till slut.
Men jag undrar om det inte är bättre att gå till frissan från första stund, för jag menar sju förp. hårfärg kostar ju en slant det också.

Amanda sa...

Det intressanta med det där är att vi räknade ut hur mycket pengar vi la ut på all hårfärg och det var bara mellan 400-500kr. Hade jag gjort det hos frissan hade det aldrig blivit under 1000kr. Jag pratade ju med Monica innan och jag kände att det skulle bli för dyrt.

kakan sa...

Hahaha! Visst är det mig man ser i ditt glasöga, och mina brillor du har på dig? Jag dör vad roligt, jag kommer inte ihåg det :D ps. min ordver.: "misorki"

Amanda sa...

Hahaha vad roligt!
Japp det är dina brillor, jag provade dem eftersom jag ville se om jag också passade i dem. jag köpte ju mintgröna sen hihi.